Ниссан Максима разгон до 100 км/ч
Предлагаем ознакомиться с данными о разгоне до сотни для Ниссан Максима, ведь судя по всему, вы тоже любите надавить на педаль газа до упора и интересуетесь автомобилями Ниссан. Данные о разгоне Ниссан Максима до сотни взяты из официальных источников, влиятельных ресурсов, но мы не проводим тесты самостоятельно. Кроме того, в отдельных проектах мы собираем показатели владельцев Ниссан Максима, которые замеряли разгона на личном опыте, иногда даже с видео-фиксацией.
Воспроизвести официальные данные разгона Ниссан Максима до 100 км/ч может быть очень сложной задачей, ведь точность измерения зависит от типа трансмиссии, ветра, сцепления с дорожным покрытием, или даже веса дисков. С целью обеспечения безопасности зачастую замеры разгона до сотни проводятся на закрытых треках профессиональными гонщиками. Хорошей новостью является тот факт, что всегда можно прокачать свое авто Ниссан Максима для лучших показателей разгона до сотни. Наиболее простой и популярный вариант – это чип-тюнинг. Ниссан Максима оснащена системой управления двигателем (EMS), а блок управления двигателем (ECU) позволяет регулировать настройки двигателя, улучшая производительность путем добавления лошадиных сил.
2016 Ниссан Максима разгон до 100
Л.с., мотор, коробка | 0-100 | 1/4 мили |
3.5 Platinum 4dr Sedan, 300 л.с. 3.5L V-6, Xtronic 2-spd CVT |
5.6 сек | 14.1 @ 100 mph |
3.5 SR 4dr Sedan, 300 л.с. 3.5L V-6, Xtronic 2-spd CVT |
5.6 сек | 14.1 @ 100 mph |
3.5 SL 4dr Sedan, 300 л.с. 3.5L V-6, Xtronic 2-spd CVT |
5.6 сек | 14.1 @ 100 mph |
3.5 SV 4dr Sedan, 300 л.с. 3.5L V-6, Xtronic 2-spd CVT |
5.6 сек | 14.1 @ 100 mph |
3.5 S 4dr Sedan, 300 л.с. 3.5L V-6, Xtronic 2-spd CVT |
5.6 сек | 14.1 @ 100 mph |
Ниссан Максима 0-100 mph разгон по годам
2016 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.6 sec | 14.1 @ 100 mph |
2014 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.8 sec | 14.4 @ 97 mph |
2013 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.8 sec | 14.4 @ 97 mph |
2012 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.8 sec | 14.4 @ 97 mph |
2011 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.8 sec | 14.4 @ 97 mph |
2010 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.8 sec | 14.4 @ 97 mph |
2009 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 5.8 sec | 14.3 @ 108 mph |
2008 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.5 sec | 14.8 @ 99 mph |
2007 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.5 sec | 14.9 @ 99 mph |
2006 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.5 sec | 15 @ 95 mph |
2005 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.5 sec | 15 @ 95 mph |
2004 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.5 - 7 sec | 15 @ 93 - 15.2 @ 95 mph |
2003 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.2 - 6.7 sec | 14.7 @ 94 - 15 @ 96 mph |
2002 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.05 - 6.65 sec | 14.55 @ 0 - 15.15 @ 0 mph |
2001 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.6 - 7.35 sec | 15.1 @ 0 - 15.85 @ 0 mph |
2000 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 6.65 - 7.35 sec | 15.15 @ 0 - 15.85 @ 0 mph |
1999 Ниссан Максима 0-100, 1/4 мили | 7.2 - 7.85 sec | 15.7 @ 0 - 16.35 @ 0 mph |
Как ускоряются конкуренты Ниссан Максима
2015 Бьюик ЛаКросс 0-100 | 5.8 - 8.3 сек | 1/4 мили 14.4 @ 88 - 16.5 @ 94 mph |
2015 Шевроле Импала 0-100 | 5.9 - 7.9 сек | 1/4 мили 14.5 @ 89 - 16.1 @ 102 mph |
2015 Крайслер 300 0-100 | 5.9 - 6.8 сек | 1/4 мили 14.6 @ 92 - 15.3 @ 93 mph |
2015 Киа Каденза 0-100 | 6.1 сек | 1/4 мили 14.5 @ 102 mph |
2015 Хендай Азера 0-100 | 6.2 - 6.4 сек | 1/4 мили 14.7 @ 96 - 15 @ 97 mph |
2015 Тойота Авалон 0-100 | 6.9 сек | 1/4 мили 15.1 @ 95 mph |
Автомобили с такими же временем разгона
2016 БМВ 428 | 0-100 5.6 сек | 1/4 мили 14 сек @ 96 |
2016 БМВ 535 | 0-100 5.6 сек | 1/4 мили 13.9 сек @ 83 |
2016 БМВ 650 Гран купе | 0-100 5.6 сек | 1/4 мили 13.9 сек @ 99 |
2016 БМВ з4 | 0-100 5.6 сек | 1/4 мили 14.3 сек @ 97 |
2016 Субару ВРХ СТИ | 0-100 5.6 сек | 1/4 мили 13.9 сек @ 99 |
2016 Форд Мустанг | 0-100 5.6 сек | 1/4 мили 14.1 сек @ 102 |
But perhaps even more importantly than these numbers, this car is about 15% more efficient than last year’s Maxima. And that means it gains 4 miles per gallon on the highway for a total of 30. Also you can expect about 22 mpg around town. Combined – about 25 – another pretty impressive figures for such a large sporty car. Helping deliver extraordinary efficiency is Nissan’s latest Xtronic Continuously Variable Transmission. Usually I’m not a fan of these cog-less ratio-swappers, but this one is quite pleasant and actually mimics gear changes during heavy throttle applications which eliminates a lot of the droning normally associated with CVTs. Anyway, as quick as this car is, I don’t want my ego to write checks my body can’t cash, so I’m gonna back it of for half a notch too here. Driving the Maxima is quite impressive.
This thing feels very wide, which can make it a challenge to navigate some of the narrow-back country roads here in Tennessee. Also it’s difficult to see with the tall foot exactly where the corners of the vehicle are. But still it handles extremely well, the feel really crisp and precise.
Very impressive steering in this big sedan here. Also the top end power provided by the engine, very strong as well, can hold really nicely, sprinting the red light. Also the VQ V6 here is surprisingly refined. Again, they reengineered it for improved efficiency of course to make it smoother running. And it really shows.
VQ has always been a great engine, but perhaps not the smoothest running V6, this one – really quite creamy. Nissan is offering five different trim levels of the 2016 Maxima here, and I happen to be driving the SR, which is the sportiest of the bunch.
And it gets unique suspension tuning, special springs, unique anti-roll bars and other things as well. And they really help tighten this car up, make it quite a bit of fun for a front wheel drive car. Nissan did a very nice job with the interior of its 2016 Maxima. It is extremely premium in here.
Всё про Ниссан Максима
Максима разгон до 100 |
Максима мощность |
Максима габариты |
Максима размер дисков |
Максима размер шин |